Fiskars vetää takaisin 20.6.2020 valmistetun erän Fiskars Functional Form™ kauhaa

Rajatussa erässä Fiskars Functional Form™ kauhaa voi olla sallittua määrää suurempi lukema primaarisia aromaattisia amiineja (PAA). Koska tuote on kosketuksissa elintarvikkeiden kanssa, ei sallittua suuremmasta määrästä primaarisia aromaattisia amiineja aiheutuvaa terveysriskiä voida sulkea pois.

Fiskars on lopettanut kyseisen tuotteen jakelun ja aloittanut takaisinvedon.

Tuotteen kuvaus: Fiskars Functional Form™ Kauha
Tuotekoodi: 1027299
Eränumero: 200620
EAN -koodi: 6424002009665

Kyseessä oleva erä on valmistettu 20.6.2020, ja se on tunnistettavissa eränumeron perusteella pakkauksen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta. Kaikki kyseisen erän tuotteet on pyydetty poistamaan kaikista myyntipisteistä.

Tämän vuoden heinäkuussa vedettiin takaisin samasta tuotteesta rajattu erä, joka oli valmistettu joulukuussa 2019. Tuotteiden korkea laatu on meille erittäin tärkeää ja olemme heinäkuusta alkaen perusteellisesti arvioineet kyseisen tuotteen tuotantoprosessia. Tuotantoprosessin useita vaiheita on päivitetty, lisäksi tuotteen testausta on lisätty. Nyt kyseessä oleva erä on valmistettu ennen heinäkuussa 2020 aloittamiamme toimenpiteitä.

Takaisinveto ei koske muita Fiskars Functional Form™ -tuoteperheen tuotteita. Varmistaaksemme mahdollisimman kattavan selvityksen, olemme väliaikaisesti keskeyttäneet tiettyjen, silikonista valmistettujen Fiskars Functional Form -keittiötyövälineiden toimitukset.

Mikäli olet ostanut kyseisen erän tuotteen, voit palauttaa sen ostopaikkaan ja saada hyvityksen tai vaihtaa tuotteen toisen erän tuotteeseen.

Kuinka tunnistaa kyseinen erä:

Eränumero on löydettävissä pakkauksen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta. Eränumero 200620.
Jos olet hävittänyt pakkauksen, erä on myös tunnistettavissa merkkipainettuna tuotteen kahva-osan selkäpuolella. Nuoli osoittaa numeroa 6, numeroiden 2 ja 0 ollessa nuolen oikealla ja vasemmalla puolen.

Fiskars pahoittelee takaisinvedosta mahdollisesti koituvaa haittaa. Tuotteidemme laatu ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Tuotteemme on valmistettu hyödyntäen korkealaatuisia tekniikoita ja materiaaleja. Testaamme tuotteitamme jatkuvasti, jotta voimme taata, että ne suoriutuvat erinomaisesti tehtävistä niissä olosuhteissa, joihin ne on valmistettu. Otamme asian vakavasti ja olemme heinäkuusta alkaen kiinnittäneet erityistä huomiota kyseisen tuotteen tuotantoprosessiin.

020 33 4101 arkisin 10:00 - 15:00

Fiskars vetää takaisin 23.12.2019 valmistetun erän Fiskars Functional Form™ kauhaa

Fiskars pyytää kuluttajia lopettamaan eränumerolla 191223 valmistetun tuotteen käytön ja palauttamaan sen myymälään, josta tuote on hankittu, täyttä tuotehinnan hyvitystä tai uutta tuotetta vastaan.

Kyseessä oleva erä on valmistettu 23.12.2019. Takaisinveto ei koske tuotteen Fiskars Functional Form™ kauhan muita eränumeroita tai muita Fiskars Functional Form™ -tuoteperheen tuotteita.

Fiskars on lopettanut kyseisen tuotteen jakelun ja aloittanut takaisinvedon.

Tuotteen kuvaus: Fiskars Functional Form Kauha
Tuotekoodi: 1027299
EAN -koodi: 6424002009665
Eränumero: 191223

Kyseinen erä on tunnistettavissa eränumeron perusteella pakkauksen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta. Lisäksi eränumero on myös merkkipainettuna tuotteen kahva-osan selkäpuolella, nuolen osoittaessa numeroa 12, numeroiden 1 ja 9 ollessa nuolen oikealla ja vasemmalla puolen.

Eränumero löytyy tuotepakkauksesta tuotteen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta.
Eränumero löytyy lisäksi tuotteen kahva-osan selkäpuolelle painettuna. Nuoli osoittaa numeroon 12 ja Numerot yksi ja yhdeksän on painettuna nuolen molemmille puolille.

Mikäli olet ostanut kyseisen erän tuotteen, voit palauttaa sen ostopaikkaan ja saada rahat takaisin tai vaihtaa tuotteen toisen erän tuotteeseen.

Fiskars pahoittelee takaisinvedosta mahdollisesti koituvaa haittaa. Tuoteturvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Pyrimme vastaamaan kuluttajien ja asiakkaidemme odotuksiin Fiskarsin tuotteiden korkeasta laadusta ja teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet täyttääksemme niin kuluttajien kuin asiakkaidemme odotukset.

Usein kysytyt kysymykset

1. Miksi Fiskars kutsuu takaisin Fiskars Functional Form kauhan?

Vedämme takaisin markkinoilta Fiskars Functional Form™ kauhan 1027299, eränumeroilla 191233 ja 200620 välittömästi, sillä olemme havainneet että kyseiset erät saattavat sisältää primaarisia aromaattisia amiineja (PAA) yli sallittujen rajojen. Koska tuote on kosketuksissa elintarvikkeiden kanssa, ei sallittua suuremmasta määrästä primaarisia aromaattisia amiineja aiheutuvaa terveysriskiä voida sulkea pois.

Kyseiset erät ovat valmistettu 23. joulukuuta 2019 ja 20. kesäkuuta 2020, ja erät voi tunnistaa joko tuotepakkauksen kääntöpuolelta tai merkkipainettuna tuotteen kahva-osan selkäpuolelle. Kaikki kyseisten erien tuotteet on pyydetty poistamaan kaikista myyntipisteistä. Laatuongelma ei koske tuotteen Fiskars Functional Form™ kauha muita eränumeroita tai muita Fiskars Functional Form™ -tuoteperheen tuotteita.

2. Miten Fiskars pitää huolen etteivät kuluttajat käytä tuotetta?

Kyseisen tuotteen tilaukset on keskeytetty, ja tutkimme tällä hetkellä virheen juurisyytä ja suoritamme lisäkokeita tuotteelle. Tuotteen toimitukset on keskeytetty kunnes olemme saaneet asialle selvyyden.

Olemme tiedottaneet jälleenmyyjiämme sekä kuluttajia asiasta. Olemme ohjeistaneet jälleenmyyjiämme poistamaan kyseisten erien tuotteet myynnistä ja palauttamaan tuotteet meille normaalien palautuskäytäntöjemme mukaisesti. Olemme toimittaneet jälleenmyyjillemme tiedotteen myyntipaikkoihin nähtäville asetettavaksi. Olemme ohjeistaneet kyseisten erien tuotteiden ostaneita palauttamaan virheelliset tuotteet ostopaikkaan ostohyvitystä tai uuden tuotteen vaihtoa varten.

3. Aiheutuuko tuotetta käyttäville kuluttajille riski tuotteen käytöstä? Mitä potentiaalisia terveysriskejä voi aiheutua?

Lyhyen aikavälin käyttö aiheuttaa minimaalisen riskin, ja siksi olemme vetäneet tuotteen takaisin turvallisen aikavälin sisällä. Mikäli tuotetta käytettään pitkällä aikavälillä, emme voi sulkea pois siitä mahdollisesti aiheutuvia terveysriskejä. Teemme kaikkemme ennaltaehkäistäksemme pitkän aikavälin käytön terveyshaitat ja tästä syystä vedämme tuotteen pois markkinoilta.

4. Onko muiden Functional Form -sarjan tuotteiden käyttö turvallista?

Tuotteidemme laatu ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Tuotteemme on valmistettu hyödyntäen korkealaatuisia materiaaleja, ja ne on testattu suoriutumaan erinomaisesti tehtävistä, joihin ne on valmistettu.

Takaisinveto koskee ainoastaan tuotetta Fiskars Functional Form™ kauha 1027299, eränumerolla 191223 ja 200620. Takaisinveto ei koske muita Functional Form™ tuoteperheen tuotteita tai valmistuseriä eikä kahden tai kolmen tuotteen settejä joissa Fiskars Functional Form™ kauha 1027299 on ollut osa settiä.

5. Miten tunnistan virheelliset erät?

Kyseiset erät, jotka on valmistettu 23. joulukuuta 2019 ja 20. kesäkuuta 2020 voi tunnistaa eränumerosta 191223 ja 200620, jotka löytyvät tuotteiden pakkauksesta viivakoodin yläpuolelta. Jos olet hävittänyt pakkauksen voit tarkistaa eränumeron tuotteen kahvaosan selkäpuolelta merkkipainettuna. Kyseessä olevat erät on merkitty tuotteeseen nuolella, joka osoittaa numeroon 12 ja lisäksi numerot 1 ja 9 on painettuna nuolen molemmille puolille, tai nuolella joka osoittaa numeroon 6 ja lisäksi numerot 2 ja 0 on painettuna nuolen molemmille puolile.

6. Missä kyseessä olevia eriä on myyty?

Erää 191223 on myyty Euroopassa, Venäjällä, Australiassa ja Isossa-Britanniassa ja erää 200620 Euroopassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa jälleenmyyjien, jakelijoiden ja Fiskarsin oman verkkokaupan kautta. Olemme tiedottaneet myyntikumppaneitamme sekä kuluttajia asiasta.

7. Kuinka monta tuotetta kyseinen erä sisälsi?

Kyseiset tuote-erät ovat rajattuja. Erää 191223 on toimitettu asiakkaille maaliskuusta toukokuun loppuun ja erää 200620 elokuun ja marraskuun alun välillä.

8. Missä kyseinen tuote-erä on valmistettu?

Kyseiset tuote-erät on valmistettu sopimuskumppanillamme Kiinassa.

9. Kuinka voin saada uuden tuotteen korvatakseni kyseisistä eristä olevan tuotteen?

Pyydämme ystävällisesti sinua menemään takaisin kauppaan, josta olet kyseisen tuotteen ostanut. Jos tämä ei ole mahdollista, suosittelemme menemään lähimpään kauppaan, joka myy Fiskars Functional Form tuoteperheen tuotteita.

10. Minulla ei ole enää kuittia tuotteesta. Voinko silti palauttaa sen?

Kyllä, voit silti palauttaa tuotteen tai vaihtaa sen toisen erän tuotteeseen. Kyseiset erät, jotka on valmistettu 23. joulukuuta 2019 ja 20. kesäkuuta 2020 voi tunnistaa eränumerosta 191223 ja 200620, jotka löytyvät tuotteen pakkauksesta viivakoodin yläpuolelta. Jos olet hävittänyt pakkauksen voit tarkistaa eränumeron tuotteen kahvaosan selkäpuolelta merkkipainettuna. Kyseessä olevat erät on merkitty tuotteeseen nuolella, joka osoittaa numeroon 12 ja lisäksi numerot 1 ja 9 on painettuna nuolen molemmille puolille, tai nuolella joka osoittaa numeroon 6 ja lisäksi numerot 2 ja 0 on painettuna nuolen molemmille puolile.

11. Mitä Fiskars tekee estääkseen vastaavat tilanteet tulevaisuudessa?

Tuotteidemme laatu ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Pyrimme vastaamaan kuluttajien ja asiakkaidemme odotuksiin Fiskarsin tuotteiden korkeasta laadusta ja teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet täyttääksemme niin kuluttajien kuin asiakkaidemme odotukset.

Fiskarsilla jokainen on vastuussa sen varmistamisesta, että laatu nivoutuu kaikkiin prosesseihimme. Uudet tuotteet ja tuotteiden tai prosessien muutokset suunnitellaan käyttäen edistyksellisiä laadunsuunnittelutyökaluja ja testataan, jotta ne varmasti täyttävät kuluttajiemme suuret odotukset. Parannamme jatkuvasti tuotteitamme ja prosessejamme, jotta ne täyttävät laatulupauksemme ja tehokkuusvaatimukset.