Fiskars vetää takaisin rajatun erän Fiskars Functional Form™ kauhaa

Rajatussa erässä Fiskars Functional Form™ kauhaa voi olla sallittua määrää suurempi lukema primaarisia aromaattisia amiineja (PAA). Koska tuote on kosketuksissa elintarvikkeiden kanssa, ei sallittua suuremmasta määrästä primaarisia aromaattisia amiineja aiheutuvaa terveysriskiä voida sulkea pois.

Fiskars pyytää kuluttajia lopettamaan eränumerolla 191223 valmistetun tuotteen käytön ja palauttamaan sen myymälään, josta tuote on hankittu, täyttä tuotehinnan hyvitystä tai uutta tuotetta vastaan.

Kyseessä oleva erä on valmistettu 23.12.2019. Takaisinveto ei koske tuotteen Fiskars Functional Form™ kauhan muita eränumeroita tai muita Fiskars Functional Form™ -tuoteperheen tuotteita.

Fiskars on lopettanut kyseisen tuotteen jakelun ja aloittanut takaisinvedon.

Tuotteen kuvaus: Fiskars Functional Form Kauha
Tuotekoodi: 1027299
EAN -koodi: 6424002009665
Eränumero: 191223

Kyseinen erä on tunnistettavissa eränumeron perusteella pakkauksen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta. Lisäksi eränumero on myös merkkipainettuna tuotteen kahva-osan selkäpuolella, nuolen osoittaessa numeroa 12, numeroiden 1 ja 9 ollessa nuolen oikealla ja vasemmalla puolen.

Eränumero löytyy tuotepakkauksesta tuotteen kääntöpuolelta viivakoodin yläpuolelta.
Eränumero löytyy lisäksi tuotteen kahva-osan selkäpuolelle painettuna. Nuoli osoittaa numeroon 12 ja Numerot yksi ja yhdeksän on painettuna nuolen molemmille puolille.

Mikäli olet ostanut kyseisen erän tuotteen, voit palauttaa sen ostopaikkaan ja saada rahat takaisin tai vaihtaa tuotteen toisen erän tuotteeseen.

Fiskars pahoittelee takaisinvedosta mahdollisesti koituvaa haittaa. Tuoteturvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Pyrimme vastaamaan kuluttajien ja asiakkaidemme odotuksiin Fiskarsin tuotteiden korkeasta laadusta ja teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet täyttääksemme niin kuluttajien kuin asiakkaidemme odotukset.

Usein kysytyt kysymykset

1. Miksi Fiskars kutsuu takaisin Fiskars Functional Form kauhan?

Vedämme takaisin markkinoilta Fiskars Functional Form™ kauhan 1027299, eränumerolla 191233, välittömästi, sillä olemme havainneet että kyseinen erä saattaa sisältää primaarisia aromaattisia amiineja (PAA) yli sallittujen rajojen. Koska tuote on kosketuksissa elintarvikkeiden kanssa, ei sallittua suuremmasta määrästä primaarisia aromaattisia amiineja aiheutuvaa terveysriskiä voida sulkea pois.

Kyseinen erä on valmistettu 23. joulukuuta 2019, ja erän voi tunnistaa joko tuotepakkauksen kääntöpuolelta tai merkkipainettuna tuotteen kahva-osan selkäpuolelle. Kaikki kyseisen erän tuotteet on pyydetty poistamaan kaikista myyntipisteistä. Laatuongelma ei koske tuotteen Fiskars Functional Form™ kauha muita eränumeroita tai muita Fiskars Functional Form™ -tuoteperheen tuotteita.

2. Miten Fiskars pitää huolen etteivät kuluttajat käytä tuotetta?

Kyseisen tuotteen tilaukset on keskeytetty, ja tutkimme tällä hetkellä virheen juurisyytä ja suoritamme lisäkokeita tuotteelle. Tuotteen toimitukset on keskeytetty kunnes olemme saaneet asialle selvyyden.

Olemme tiedottaneet jälleenmyyjiämme sekä kuluttajia asiasta. Olemme ohjeistaneet jälleenmyyjiämme poistamaan kyseisen erän tuotteet myynnistä ja palauttamaan tuotteet meille normaalien palautuskäytäntöjemme mukaisesti. Olemme toimittaneet jälleenmyyjillemme tiedotteen myyntipaikkoihin nähtäville asetettavaksi. Olemme ohjeistaneet kyseisen erän tuotteen ostaneita palauttamaan virheelliset tuotteet ostopaikkaan ostohyvitystä tai uuden tuotteen vaihtoa varten.

3. Aiheutuuko tuotetta käyttäville kuluttajille riski tuotteen käytöstä? Mitä potentiaalisia terveysriskejä voi aiheutua?

Lyhyen aikavälin käyttö aiheuttaa minimaalisen riskin, ja siksi olemme vetäneet tuotteen takaisin turvallisen aikavälin sisällä. Mikäli tuotetta käytettään pitkällä aikavälillä, emme voi sulkea pois siitä mahdollisesti aiheutuvia terveysriskejä. Teemme kaikkemme ennaltaehkäistäksemme pitkän aikavälin käytön terveyshaitat ja tästä syystä vedämme tuotteen pois markkinoilta.

Tuotteidemme laatu ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Tuotteemme on valmistettu hyödyntäen korkealaatuisia materiaaleja, ja ne on testattu suoriutumaan erinomaisesti tehtävistä, joihin ne on valmistettu.

Takaisinveto koskee ainoastaan tuotetta Fiskars Functional Form™ kauha 1027299, eränumerolla 191223. Takaisinveto ei koske muita Functional Form™ tuoteperheen tuotteita tai valmistuseriä eikä kahden tai kolmen tuotteen settejä joissa Fiskars Functional Form™ kauha 1027299 on ollut osa settiä.

5. Miten tunnistan virheellisen erän?

6. Missä kyseessä olevaa erää on myyty?

Kyseistä erää on myyty Euroopassa, Venäjällä, Australiassa ja Isossa-Britanniassa jälleenmyyjien, jakelijoiden ja Fiskarsin oman verkkokaupan kautta. Olemme tiedottaneet myyntikumppaneitamme sekä kuluttajia asiasta.

7. Kuinka monta tuotetta kyseinen erä sisälsi?

Kyseinen tuote-erä on rajattu. Tuotetta on toimitettu asiakkaille maaliskuusta toukokuun loppuun.

8. Missä kyseinen tuote-erä on valmistettu?

Kyseinen tuote-erä on valmistettu sopimuskumppanillamme Kiinassa.

9. Kuinka voin saada uuden tuotteen korvatakseni kyseisestä erästä olevan tuotteen?

Pyydämme ystävällisesti sinua menemään takaisin kauppaan, josta olet kyseisen tuotteen ostanut. Jos tämä ei ole mahdollista, suosittelemme menemään lähimpään kauppaan, joka myy Fiskars Functional Form tuoteperheen tuotteita.

10. Minulla ei ole enää kuittia tuotteesta. Voinko silti palauttaa sen?

Kyllä, voit silti palauttaa tuotteen tai vaihtaa sen toisen erän tuotteeseen. Kyseinen erä, joka on valmistettu 23. joulukuuta 2019 voi tunnistaa eränumerosta 191223, joka löytyy tuotteen pakkauksesta viivakoodin yläpuolelta. Jos olet hävittänyt pakkauksen voit tarkistaa eränumeron tuotteen kahvaosan selkäpuolelta merkkipainettuna. Kyseessä oleva erä on merkitty tuotteeseen nuolella, joka osoittaa numeroon 12 ja lisäksi numerot 1 ja 9 on painettuna nuolen molemmille puolille.

11. Mitä Fiskars tekee estääkseen vastaavat tilanteet tulevaisuudessa?

Tuotteidemme laatu ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Pyrimme vastaamaan kuluttajien ja asiakkaidemme odotuksiin Fiskarsin tuotteiden korkeasta laadusta ja teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet täyttääksemme niin kuluttajien kuin asiakkaidemme odotukset.

Fiskarsilla jokainen on vastuussa sen varmistamisesta, että laatu nivoutuu kaikkiin prosesseihimme. Uudet tuotteet ja tuotteiden tai prosessien muutokset suunnitellaan käyttäen edistyksellisiä laadunsuunnittelutyökaluja ja testataan, jotta ne varmasti täyttävät kuluttajiemme suuret odotukset. Parannamme jatkuvasti tuotteitamme ja prosessejamme, jotta ne täyttävät laatulupauksemme ja tehokkuusvaatimukset.

Lisätietoja kuluttajapalvelustamme:
kuluttajapalvelu.suomi@fiskars.com
020 33 4101 arkisin 10:00 - 15:00

Olemme pahoillamme!

Vaikuttaa siltä että meillä on tällä hetkellä teknisiä ongelmia. Yritäthän hetken päästä uudelleen.